Enkeltje Beijing

Op mijn bureautje liggen verschillende papieren. Verwijsformulieren, meetlijsten, afleverbonnen, een lijstje met mensen die ik nog moet bellen, en ga zo nog maar even door.
Ik probeer me te concentreren op mijn werk en keurig de dossiers van vandaag bij te werken, maar mijn aandacht wordt getrokken door één enkel stukje papier wat tussen de rest op het bureau ligt. Een stuk papier wat eigenlijk niet hoort bij de overige, werkgerelateerde, paperassen. Een stuk papier met de factuur van mijn treinkaartje erop.


De afgelopen dagen opende ik maar met één reden de inbox van mijn email: om te zien of Dennis al gemaild had, Dennis van Treinreiswinkel.nl.
Ergens aan het einde van de zomer stuurde ik hem de eerste email, om me eens te oriënteren op de kosten van een treinreis van Nederland naar China en sindsdien is mijn plan steeds concreter geworden.
Dennis maakte een overzicht van hoe een dergelijke reis eruit zou komen te zien en hield rekening met al mijn wensen. Drie dagen Moskou? Geen probleem. Uitstapje bij het Baikalmeer? Geen probleem. Een hostel op eigen gelegenheid zoeken in Warschau? Geen probleem. Een vegetarische maaltijd in de Gobiwoestijn van Mongolië? Geen probleem.

Mail na mail volgde en Dennis werd al gauw mijn favoriete emailcontact. En vandaag kreeg ik de leukste mail van allemaal: die met de factuur.

Nu zou je zeggen dat rekeningen betalen niet echt valt onder de categorie ‘plezierige activiteiten’, maar vandaag toets ik met een grote grijns op mijn gezicht het rekeningnummer van Dennis in op de mobiel bankieren app van mijn telefoon en maak ik de eerste aanbetaling over.

Ik heb geboekt!! Negen september vertrek ik vanaf Eindhoven Centraal, om twintig dagen later in Beijing aan te komen!

3 thoughts on “Enkeltje Beijing

Leave a comment